יום שני, 8 ביוני 2015

איך מציירים פורטרט

סטיבן עשהאל מורי ורבי מהאקדמיה לציור בניו יורק אומר שצריך לדעת לגנוב מציירים גדולים רעיונות ועוד יותר חשוב לשמור על המציאות האלה. במהלך היצירה השוטפת אני עסוק כל הזמן בלעשות יותר טוב את מה שמעניין אותי והחיפוש התמידי הזה מהו הדבר הנכון עכשיו לעשות מייצר את ההמשכיות. לפעמים אני נתקע עם איזה רעיון לא פתור או שאלה איך ממשיכים מכאן. יש רגעים שהתשובה מגיעה מאוד מהר ויש כאלה. הפחות נעימים שצריך לחכות עד שזה יגיע. עכשיו אני מגלה שיטה חדשה שמונעת ממני את החיכיון הזה, את התקופה שמשהו לא עובד וכביכול אין מוצא.
אז אני חוזר לבסיס. כמו שחקני קבוצה שמתרגלים פעם ועוד פעם לעשות משהו ובמהלך המשחק הדברים לא זורמים להם כמו שהם רוצים ואז ניתנת האפשרות לחזור אל התרגול הבסיסי על מנת לייצב את המערכת וליצור מציאות של תנועה. של יצירה ואפילו לרגע קסום אחד אולי שליטה
אז החלטתי היום לנסות משהו מהדברים הבסיסיים האלה שגורמים למוח להסתכל מחדש, לעיניים להתחדד ולחושים     התעורר.   ציור מתוך התבוננות בגולגולת.
    ככה פשוט. חמישה צבעים ולבן על הפאלטה ונכנסים למוד של ציור והתבוננות. כל נגיעה יש לה משמעות.
אני חושב שאת הרעיון הזה אני חייב לעשות ביחד עם התלמידים בסדנת פורטרט הקרובה בקייץ
.
מחכה בקוצר רוח לראות את התוצאות.



אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה