יום ראשון, 14 ביוני 2015

איך ציור פנים חושף בפנינו את הדרך שעשה הצייר כשהוא עושה ציור פנים מול מודל

לפני כמה ימים פגשתי אישה שעיקר עיסוקה הוא הכנת אוכל שלא כמוני שאני מתעסק בציור פנים. שאלתי אותה אם היא רואה משהו מקשר בין ציור ואוכל והיא מיד אמרה לי שהסידור של האוכל על הצלחת לפני ההגשה זה בדיוק כמו ציור פנים. צריך לשים לב לכל הפרטים ולהיות מדויק. שאלתי אותה למה הכוונה להיות מדויק אז היא אמרה שכמו בציור פנים יש פרטים שמאוד חשובים לתיאור הדמות, כך יש משמעות לשילובים של האוכל על מנת ליצור מנה מגובשת, טעימה ואסתטית.

את הציור פנים שמשמאל ציירתי  מתוך מטרה ברורה לדייק  כמה שיותר בפרטים. האור על המצח הגוון הבהיר של קבוצת השערות הדקות במפגש של השיער והמצח, הבזקי האור המוקרן על חישוקי העגילים והקפלים הרבים של החולצה נתנו לי הרבה תת-נושאים בתהליך של ציור הפנים הזה.
התחלתי את הציור מול המודל והמשכתי לאחר מכן עם עזרה של מספר תמונות שישלימו לי את האינפורמציה וישמרו את הזיכרון שלי טרי...
ציור פנים זאת מלאכה מיוחדת שמצריכה לימוד. אפשר כמובן לקחת עיפרון ולהתבונן בפנים של מישהו ולעשות את הצורות כפי שהן משתקפות אבל כמו כל חוקר טוב שיודע לשאול את השאלות הנכונות על מנת להוציא מהחשוד שלו את האינפורמציה הרצויה, כך על הצייר לשאול את השאלות הנוגעות לתיאור הפנים שלפניו על מנת להראות בדיוק מרבי את פרטי הפנים . יש טכניקה מאוד פשוטה שניתן ללמוד אותה במספר מפגשים או באופן מרוכז בסדנאות של שלושה ימים. את הטכניקה הזאת אנחנו מלמדים בהצלחה כבר כמה שנים ויש תוצאות מרשימות למתמידים.

מבנה הסדנאות באקדמיה לציור שומר על קצב התקדמות מהקל אל הכבד מהרחוק אל הקרוב מהכלל אל הפרט. גם בחירת החומרים מאפשרת התמודדות ברת- השגה עם הפנים שאנחנו מנסים לצייר. חומרים רכים כמו עפרונות, פחם, שילובים של גירים לבנים וצבעוניים עם רישומי הפחם מאפשרים לנו התנסות חווייתית בדרך אל הציור בצבעי שמן.
כל אחד יכול לצייר זאת אינה קלישאה ובמקרה פגשתי היום במוסך מישהו מהעובדים שסיפר לי שזה חלום חייו ללמוד לצייר ובכיתה ה' הוא היה "אלוף" לדבריו אלא שמאז לא יצא לו לגעת בזה. נפרדנו כשהוא מבטיח לי  כי בהזדמנות הראשונה הוא מגיע לשיעור ניסיון...
בינינו, אני יודע שכל אחד היה רוצה לדעת קצת יותר על ציור פנים וגם על עצמו ולהיות באווירה הקסומה של סטודיו לציור. תנו לעצמכם מתנה ובואו ללמוד ציור פנים כי אלו החיים היחידים שלכם.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה